ATÖLYE
CKM KONFERANS SALONU
12 Ekim Pazar
13:30 – 19:30
TÜRKİYE
ORTAK YARATIM
TİYATROSU
FAYSAL CAN DAKNİ

Bu yoğun fiziksel çalışmalar içeren atölyede, katılımcılar topluluk temelli ortak yaratım tiyatrosunu (ensemble-based devised theatre) dramatik içgüdü, le jeu, fiziksel tiyatro teknikleri ve doğaçlamalar aracılığıyla deneyimleyeceklerdir. Özgün teatral materyal yaratmanın, takip edilecek bir yazar veya metin olmadan, sadece performans ve fiziksel enstrüman odaklı yollarını keşfedeceklerdir. Atölye beraber yaratmaktan keyif alan, yarının özgün tiyatrosunu arayan, kuralları değiştirmek isteyen, sahne deneyimi olan 18 yaş üstü her disiplinden performansçıya açıktır.
–
FAYSAL CAN DAKNİ
–
Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nden mezun olan Dakni, 2015-2019 yılları arasında Bilkent Çocuk Tiyatrosu’nda Spolin temelli doğaçlama eğitmenliği yaptı. 2017 yılında Sahne 367’yi kurdu; burada çeşitli prodüksiyonlarda sahneye çıktı ve yönetmenlik yaptı. Aynı yıl Polonya’daki Gardzienice Tiyatrosu’nun 40. yıl festivaline katıldı. 2019 yılında Fulbright bursunu kazanarak Amerika Birleşik Devletleri’ne gitti. 2024 yılında University of the Arts / Pig Iron School’da Ortak Yaratım Tiyatrosu (Devised Performance) yüksek lisans programını tamamladı. Aynı kurumda Lecoq temelli hareket ve teatral yaratım dersleri verdi, tez danışmanlığı yaptı ve URTA seçmelerinde oyuncu alımlarında görev aldı. 2023 yılında Philadelphia’da Red Nosed Roommates adıyla clown projeleri üretti. Cannonball Festivali tarafından BIPOC New Work Track ödülünü aldı ve Fringe Festivali’nde sahne aldı. Ethan Love sahne adıyla çeşitli kabare gösterilerinde yer aldı. 2025’te clown, idiot, alternatif komedi ve performans sanatlarını bir araya getiren Dumb Hub’ın açılış gösterisi olan MudLap Variety Night’ta sahne aldı. Hâlen Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nde tam zamanlı öğretim görevlisi olarak oyunculuk, hareket ve tiyatro tarihi dersleri vermektedir. Sanat pratiğini fiziksel tiyatro, clown, Le Jeu, doğaçlama ve ensemble temelli yaratım üzerine inşa etmektedir.













